Thursday, December 21, 2017

5 Langkah Untuk Berjaya Dalam Bisnes Shaklee

Assalamualaikum dan Hi!

Kali ini saya nak beri penerangan tentang bagaimana untuk berjaya dalam bisnes Shaklee. Tentu sekali setiap orang yang sudah mengambil keputusan untuk memulakan bisnes, mahukan sesuatu atau kejayaan daripada bisnes tersebut. Jadi, jom teruskan pembacaan.

Insya Allah selepas ini, semakin jelaslah pandangan kalian tentang KEJAYAAN.

tips bisnes online


5 Langkah Kejayaan Dalam Shaklee  

Pertama : KONGSIKAN ( SHARE )

Langkah pertama adalah langkah paling mudah. Anda hanya perlu mula menggunakan produk Shaklee. Kalau boleh, gunakannya bersama seisi keluarga. Daripada produk vitamin, produk penjagaan rumah dan juga produk penjagaan diri.

Gunakan dengan disiplin, konsisten dan berterusan. Jangan malas dan culas!

Anda akan mula nampak pelbagai perubahan kepada taraf hidup anda sekeluarga. Dulu mungkin berat anda lebih 70kg, kini berat dah turun ke 58kg.

Dulu mungkin pasangan anda kerap nampak letih dan lesu setiap kali pulang dari kerja, tapi kini mungkin pasangan anda kelihatan begitu cergas sampai mampu bangun lebih awal setiap pagi.

Bila anda dah mula nampak perubahan demi perubahan dalam hidup anda sekeluarga, jangan malu dan segan untuk berkongsi tentangnya.

Bermula dengan apa yang anda ambil, sehinggalah kesan yang anda rasakan kepada semua kawan kawan pejabat, jiran tetangga malah kepada ahli keluarga jauh juga.

Hanya apabila anda sendiri sudah merasakan betapa 'power'nya produk Shaklee, anda akan mampu kongsikannya dari hati. Ini adalah bisnes anda. Produknya juga menajdi produk anda.
Be your own testimonial bak kata mat salleh.

Kongsikan.  Sharing is caring!

Kedua : AJAK JADI AHLI ( SPONSOR )

Bila anda mula teruja bercerita tentang produk Shaklee, pasti ada yang turut sama teringin rasa apa yang anda sudah rasa.

Sekarang, nampaknya kawan kawan pejabat, jiran tetangga malah kepada ahli keluarga jauh juga sudah mula membeli dan menggunakan produk Shaklee.

Jangan ragu ragu, ajak mereka menjadi ahli Shaklee dan mula menikmati pelbagai kelebihan menjadi ahli berdaftar.

Dan ajak juga mereka sebarkan dan kongsikan kebaikan produk Shaklee yang telah mereka rasakan, sekaligus mereka akan jadi 'business partner' anda.

Ketiga : KEMBANGKAN ( GROW )

'Orang' adalah sumber penting dalam setiap perniagaan. Mereka diperlukan untuk membeli dan menggunakan produk. Mereka juga diperlukan untuk menggembangkan bisnes anda.

Dalam bisnes network marketing, anda perlu membesarkan kumpulan anda dengan melakukan penajaan terutama sekali bagi meerka yang berminat untuk sama sama membuat bisnes.

Setiap hari pastikan anda ajak mereka guna, berkongsi dan menaja ahli Shaklee yang baru.

Jangan terhad kepada rakan dan saudara terdekat sahaja, kalau boleh pastikan anda ada ahli dari setiap negeri dalam Malaysia ini. Nanti bila ada customer anda yang mahukan servis ' cash on delivery' boleh lah anda agihkan permintaan pelanggan mengikut lokasi mereka. Automatik anda sudah pun membina cawangan disetiap negeri tanpa bersusah payah.

Keempat : DUPLIKASI ( DUPLICATE )

Jangan risau, ia tidak lah sesusah mana. Apa sahaja ilmu bisnes yang anda sudah tahu, sudah belajarm, sudah aplikasikan ke dalam bisnes sendiri, atau apa sahaja ilmu daripada upline anda, perturunkannya kepada 'business partner' anda pula.

Aktiviti ini bakal dilakukan berulang kali dengan orang yang sama atau berbeza.
Inilah yang dinamakan DUPLIKASI

Kelima : BIMBINGAN ( COACHING )

Membantu orang yang telah mendaftar sebagai 'business partner' adalah kunci kepada kejayaan bisnes.

Sentiasa rancang program bimbingan untuk 'business builder' anda. Adakan kelas, buat perjumpaan, sesi personal coaching dan group coaching. Kalau tiada kesempatan nak berjumpa, gunakanlah teknologi yang ada. Facebook, Whatsapp, Telegram semua pun boleh.

Sentiasa bertanya, apakah matlamat mereka. Apakah kejayaan yang mereka ingin capai melalui bisnes ini. Bimbingan memerlukan masa dan usaha dalam membantu mereka didalam organisasi mencapai matlamat dan impian masing masing.

Komitmen adalah perkara paling penting yang perlu ada dalam setiap 'business partner' yang mahu menjadi 'business builder'. Galakkan mereka membuka satu akaun bank khas untuk bisnes Shaklee agar mereka nampak hasil dan pendapatan dengan Shaklee lebih jelas.

Cukup 5 langkah sebagai panduan bagaimana mahu menjana pendapatan, menjadikan bisnes sebagai karier sepanjang hayat dan skim pencen kita nanti.

tips bisnes online

Jika anda berminat mahu membina bisnes Shaklee bersama saya dibawah payung TurBOBizz Family, you are most welcome.

Hubungi saya dan kita boleh bersua muka, berbincang dan merancang strategi awal untuk maju dalam bisnes yang menjanjikan pulangan besar ini.








No comments:

Post a Comment