Friday, August 3, 2018

TESTIMONI : Tak Jadi Ikat Selepas 3 Kali CAESEREAN, Bangun Tanpa Rasa Pitam Dengan Vivix


Assalamualaikum dan Salam Ceria!

Ramai yang suka baca testimoni untuk mendengar pengalaman pengguna, malah untuk mendapatkan kepercayaan sebelum diri sendiri pula nak cuba. Insya Allah, semua testimoni Vivix yang ada adalah dari kisah benar para penggunanya.

Saya kongsikan pengalaman sebenar atau testimoni seorang pengguna Shaklee yang consume Vivix selepas bersalin secara pembedahan.



Pengalaman saya bersalin secara pembedahan sudah 3 kali, anak ke 3,4 dan 5

Masa bersalin anak ke 3 tu, tak tau pasal vivix lagi
Hanya ambil Ostematrix, vitalea, dan vitamin C. Nak cpt sembuh luka, sy ambil pati haruan padahal nurse GH dah konsult jgn makan pati haruan. Disebabkan dah beli, so saya habiskan sekotak ada 6 botol tu. Memang cepat baik, tp kesannya bila bersalin operat kali kedua pula. 

Masa lepas bersalin ni, masuk wad terus perut memulas. pergi je toilet membuang dengan lancar tanpa rasa takut sembelit. Rupanya malam sebelum puasa nak operat tu saya telan 6 biji Ostematrix! hihii. Memang pelawasan yg baik dan saya tak rasa pedih dekat tempat operat. 

Bersalin anak ke4, saya amalkan vivix dan set bersalin lengkap Shakee (VIVIX,Esp, ostematrix,bcomp,vit c, vitalea dan Alfalfa & Garlic). Masa lepas bersalin tu saya terus boleh bangun dan ke toilet sendiri tanpa rasa nak pitam. Boleh makan dan tak muntah. 

Boleh bangun mandikan dan susukan baby. Nurse siap puji katanya "ibu ni kuat". Ank ke 4 masa dlm wad lagi, diuji dgn tempat operat mengalami pendarahan. Masuk bilik ot semula, buka dan jahit semula. Doc cakap, ada urat tak cantum katanya. Tapi masa ni, dalam wad lagi saya dah minum vivix. 

Memang terbaiklah!! Badan sy rasa lebih bertenaga, boleh bergerak tanpa rasa sakit yang selalu diadukan ibu2 bersalin czer. 

Saya dapat menyusu dengan lancar sebaik sy ditolak ke wad dan bayi berada dgn saya. Paling best, baby ke empat ni langsung tak ada jaundis. Mungkin saya jaga pemakanan, kurang ambil instant/fast food dan konsisten makan vitamin shaklee (set hamil).

Kali kedua Czer, doc bgtau ada sedikit lekatan pada pundi kencing (maybe sebab mkn pati haruan tu mmg risiko lekatan organ dalaman). Ni dapat tahu pun masa nk operat kali ketiga. Dorang ada tulis dlm rekod tp sy sndiri tak tahu. Sebab tu doc suggest untuk ikat pada kali ketiga. So doc bagi option samada ikat kalau rahim tak elok, kalau cantik doc bagi can mengandung sekali lagi.

Alhamdulillah,, czer kali ketiga, rahim cantik dan tak jadi buat BTL. Doc bisik dekat telinga, "Rahim awak cantik, kita tak ikat ye" Syukur sangat masa tu. Haha.. boleh try nak dptkan bby girl pulak, sape ada petua? meh share😂 

Anak kelima ni habis sebotol Vivix kurang 2 minggu🤣. Susu melimpah, baby gebus, berat naik walau ada jaundis yg lama. So, doc tak risau sebab berat baby naik. 

Vivix dan set bersalin menyusu shaklee memang best! Sangatlah membantu saya yang ada anak ramai untuk kembali cergas dan bertenaga lepas bersalin. Luka pun cepat sembuh. Yang penting pantang sama macam org bersalin normal, berbengkung, bertungku & menyusukan anak. Minum air yang cukup dan korang akan dapat kembali berat badan yang ideal / kembali langsing!! Muka tak pucat malah bertambah seri. 

Cerita bersalin saya,
#ibuanaklima
- Nfm-

Kita yang membaca pun boleh rasa teruja dengan tahap kesihatan puan ini, kan?

Jadi jika anda adalah seorang ibu hamil dan bakal menjalani prosedur ceaserean dan yang tengah tercari cari produk untuk pulih segera ketika berpantang, VIVIX lah jawapannya.



Lakukan pembelian DIY, klik ikon dibawah

  Beli Vivix Di Sini. Boleh Guna Kad Debit Atau Kad Kredit
  Beli Vivix Di Sini. Boleh Guna Kad Debit Atau Kad Kredit

SELAMAT BERPANTANG DAN SEMOGA SEGERA SEMBUH!


No comments:

Post a Comment