Saturday, November 11, 2017

Vivix Untuk Ibu Berpantang Agar Cepat Pulih Luka

KENAPA KESIHATAN IBU AMAT PENTING SEMASA TEMPOH BERPANTANG?

Assalamualaikum ibu ibu. Terima kasih sebab singgah ke blog saya dan membaca entry berkenaan ibu berpantang ini. Tahniah atas kelahiran cahaya mata anda.

Perlu diingat, selain fokus pada penjagaan bayi baru lahir, penjagaan diri ibu berpantang juga perlu dititikberatkan ya. Kalau ibu sendiri kurang sihat, tentu susah hendak fokus pada bayi comel yang baru lahir tu kan?


DILEMA IBU BERPANTANG YANG BARU MELAHIRKAN

ISU KESIHATAN IBU BERPANTANG


Berikut adalah isu isu biasa yang kita dengar menjadi dilema kepada kaum ibu yang berpantang,
  • Sakit rengat kerana proses pengecutan rahim
  • Sembelit kerana kurang minum air dan sukar untuk meneran
  • Sakit di bahagian faraj kerana jahitan episiotomi atau koyak sebab kepala bayi besar
  • Sakit di bahagian faraj akibat jangkitan kuman
  • Faraj berbau
  • Pendarahan post partum dengan simptom seperti denyutan nadi yang pantas dan mengakibatkan pening kepala.
  • Sakit kepala akibat kesan sampingan epidural atau pra-eklampsia bersama dengan penglihatan kabur dan/atau berasa loya
  • Imsonia akibat jadual tidur yang berubah mengikut ragam bayi
  • Demam panas
  • Kemurungan dan depresi kerana tiada sokongan emosi dan fizikal
  • Bengkak susu
  • Kulit muka pucat dan wajah kurang berseri

Kasihan ibu kan? Sudahlah kehamilan selama 9bulan penuh dengan pelbagai cabaran, ditambah lagi dengan isu isu ketika dalam berpantang pula, Sesungguhnya banyak betul pengorbanan seorang ibu dalam mengandungkan dan melahirkan zuriatnya.

Ramai yang telah mula sedar bahawa mereka boleh dibantu dan tidak perlu berdepan isu isu diatas lagi. Antara solusi yang agak popular sejak kebelakangan ini, selain mengambil produk jamu tradisional, ramai ibu yang mula mempercayai tonik anggur muskat daripada Shaklee untuk membantu proses pemulihan mereka.

Mari kita kenali apakah Vivix dan manfaatnya kepada ibu berpantang.


AMBIL VIVIX MASA BERPANTANG

MANFAAT VIVIX BAGI IBU BERPANTANG

✔️Menyembuhkan organ peranakan 
✔️Memulihkan kesihatan rahim selepas bersalin.
✔️Memulihkan luka bersalin sama-ada luka luaran atau dalaman.
✔️Mengembalikan kecantikan tubuh.
✔️Mengelakkan stress atau gila meroyan

BAGAIMANA VIVIX BERTINDAK FAN BERMANFAAT KEPADA IBU BERPANTANG?

🍇Bersifat Antioksidan Paling Unggul

Semasa berpantang, adalah penting kita menjaga kesihatan diri kita di samping kita menjaga bayi. Bunyi macam remeh. Masa berpantang ibu hanya tinggal terkurung dalam rumah, mana mungkin kita akan jatuh sakit.

Tetapi kita perlu ingat diri kita juga terdedah kepada risiko atas faktor cuaca dan juga kesihatan mereka yang tinggal bersama dengan kita. Malah tak cukup nutrisi juga boleh mendedahkan kita kepada penyakit sebab menu berpantang yang agak strict.

Jadi dengan mengamalkan supplemen yang mempunyai antioksida tinggi sekurang-kurangnya dapat memelihara tubuh badan kita daripada demam, selsema, penyakit berjangkit dan jangkitan kuman.


🍇 Memperbaiki sel

Proses kelahiran samada normal atau pembedahan, kedua-duanya akan melalui proses episiotomi, yakni dijahit. Resveratrol di dalam Vivix membantu untuk memperbaiki dan menghasilkan sel-sel baru yang lebih sihat. 

Jadi luka jahitan cepat sembuh, kering dan kurang risiko bernanah. Ada yang memberikan feedback bila mengamalkan Vivix, luka caesar mereka sembuh dalam masa seminggu. Berbanding mengamalkan ikan haruan, ada yang berkongsi pengalaman telah menyebabkan adhesions.

Adhesions are fibrous bands that form between tissues and organs, often as a result of injury during surgery. They may be thought of as internal scar tissue that connects tissues not normally connected.


🍇 Memulihkan dan memberikan tenaga selepas proses kelahiran
Vivix mengandungi polyphenols yang membantu untuk meningkatkan mitochondria dalam sel. Bila bilangan mitochondria dalam sel meningkat, badan kita akan merasa lebih bertenaga.
Ibu berpantang perlu sentiasa bertenaga supaya dapat menguruskan diri dan bayi dengan baik.

🍇Resveratrol membantu meningkatkan metabolisme
Dalam tempoh berpantang, kebanyakan daripada kita mengurangkan pergerakan. Jadi selama 44 hari kita tak dibenarkan untuk bersenam sedangkan bersenam penting untuk meningkatkan metabolisme kita. 

Apabila ibu berpantang mengamalkan Vivix yang mengandungi resveratrol yang telah dikaji oleh saintis membantu untuk meningkatkan metabolisme. Kalau boleh dalam apa keadaan sekalipun, kita perlu kekalkan tahap metabolisme badan kita. Bila metabolisme kita turun, maka kegemukan boleh terjadi akibat makanan susah untuk dicerna.

PERBEZAAN UTAMA VITAMIN BERBANDING JAMU TRADISIONAL 

Berikut pula adalah perbandingan jika ibu berpantang mengambil vitamin ibu dalam pantang pula. Pengambilan Vivix dan vitamin memang satu kombinasi yang paling tepat dalam membantu pemulihan badan mereka.

PERBEZAAN VIVIX DAN JAMU UNTUK IBU BERPANTANG


1. Bahan kandungan Vitamin: Setiap bahan yang digunakan bagi memformulasi supplement Shaklee dipantau serta melalui ujian klinikal untuk mengetahui kesan kepada manusia. Malah, setiap supplement Shaklee yang dijual di Malaysia turut mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia.

Jamu: Ada di antara bahan di dalam jamu tidak diketahui sumbernya terutama jamu kampung malah kesan untuk jangka panjang juga tidak dapat dikenalpasti.

2. Khasiat dan penyerapan oleh badan Vitamin: Vitamin merupakan macronutrient dan micronutrient yang dalam bentuk paling ringkas dan dikenali oleh badan untuk penyerapan khasiat yang lebih cepat. Contohnya, di antara buah limau dan pil Vitamin C, badan akan menyerap pil Vitamin C lebih cepat berbanding Vitamin C di dalam buah limau

Jamu: Jamu juga mempunyai khasiat namun bentuknya yang kompleks memerlukan badan untuk mengurai bahan jamu kepada bentuk yang boleh diserap oleh badan terlebih dahulu dan mengambil masa untuk badan menyerap khasiat tersebut.

3. Memenuhi keperluan badan ibu dan juga bayi: Vitamin memenuhi keperluan zat dan mineral yang diperlukan oleh ibu dan bayi untuk lebih sihat,menguatkan sistem imun,perkembangan fizikal dan membentuk perkembangan otak melalui penyusuan.Ia juga membantu pengeluaran susu ibu.

Jamu : Tidak memberi manfaat kepada bayi,malah ia boleh mengundang jaundice lebih tinggi kepada bayi.Tidak membantu menghasilkan susu ibu.

4. Kesan kepada bayi : Vitamin mengandungi bahan yang tidak membahayakan bayi malahan membantu tumbesaran bayi yang sihat dengan penyaluran segala nutrient melalui penyusuan susu bayi. Ibu masih boleh meneruskan pengambil supplement walaupun anak mengalami penyakit demam kuning atau JAUNDICE.

Jamu: Secara asasnya, jamu adalah bahan makanan yang panas dan ibu perlu memantau keadaan bayi samada mengalami cirit birit atau sebaliknya. Malahan kebanyakan doktor tidak membenarkan si ibu untuk meneruskan pengambilan jamu sekiranya membawa kesan kepada bayi khususnya dalam meningkatkan risiko JAUNDICE.

5. Waktu pengambilan selepas bersalin Vitamin: Pengambilan supplement boleh dimulakan seawal hari pertama bersalin sama ada si ibu bersalin secara normal atau caesarian (pembedahan)

Jamu: Rata-rata pengambilan jamu selepas bersalin hanya boleh dimulakan selepas memasuki minggu kedua bagi memastikan bayi sudah tiada jaundice. Bagi bayi yang mengalami masalah breastfeeding/prolonged jaundice, si ibu lazimnya dinasihatkan untuk tidak mengambil jamu sama sekali.

Baiklah, sudah panjang lebar saya terangkan tentang Vivix dan vitamin untuk kesihatan ibu berpantang. Semoga ibu dapat buat pilihan yang terbaik mana yang hendak digunakan dalam tempoh 44hari. Saya doakan ibu ibu cepat sihat dan dapat menjaga dan mencurahkan kasih sayang buat bayi comel anda.

Take care ya!

Nak beli Vivix?
Boleh buat belian Vivix sendiri dengan cara klik pada ikon dibawah



No comments:

Post a Comment