Friday, June 1, 2018

PANDUAN MEMILIH SUPLEMEN KOLAGEN TERBAIK

Assalamualaikum & Salam Ceria.

Sebelum saya teruskan dengan info dan panduan nak pilih suplemen kolagen, saya nak memaklumkan bahawa item promosi bagi bulan Jun 2018 ialah COLLAGEN POWDER SHAKLEE!

So OFFER adalah seperti berikut;


Best kan, nak pek kecil, boleh beli Promosi TwinPack Less 5%, kalau dah memang serasi dengan Collagen Powder, boleh terus grab promosi Beli 7 @ 6.

PANDUAN MEMILIH SUPLEMEN KOLAGEN TERBAIK

Sana sini memperkatakan tentang kebaikan suplemen kolagen. Untuk yang memang cakna tentang kecantikan kulit, tentu sekali kita excited nak cuba.

Cuma agak dilema. sebab ada terlalu banyak suplemen kolagen dipasaran, semuanya claim terbaik dan terbagus, tentu anda agak pening nak pilih yang produk mana. Mestilah nk beli yang terbaik dan paling berkesan kan?

So jom saya kongsikan beberapa panduan tentang cara memilih suplemen kolagen.
Jemput baca :)

1) Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (or cecair) berbanding kolagen yang disuntik. Ini untuk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dalam tubuh badan

2) Pilih size kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size mmbantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi efek lebih cepat.

3) Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelempaban yang berpanjangan.

4)Pastikan kolagen mempunyai antioksidan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan.

5)Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri.

6)Kolagen juga penting utk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine untuk kesihatan sendi. (bonus point)

7)Pastilkan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.


credit info : http://aulawrites.blogspot.com
----------------------------------------------------
Saya pasti lepas anda baca updates ni, mesti anda akan mula membuat research sebelum membeli mana-mana supplemen kolagen.

Perhatikan label dan bahan utama produk kolagen terlebih dahulu. Dan jangan tak tahu, COLLAGEN POWDER SHAKLEE memang menepai kesemua ciri ciri yang ada dalam tips diatas. Insya Allah saya akan share lagi informasi dalam entry seterusnya.


So kalau dah terpikat dan teringin nak mulakan regim kecantikan premium anda, jagan lupa whatsap saja no telefon dibawah ni. Insya Allah, saya akan consult dan cadangkan cara terbaik mengambil Shaklee Collagen Powder ini.



No comments:

Post a Comment